You are here

Ανακοίνωση 38

Ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Κέρκυρας μετέσχε τις 7/1/2014 σε συνάντηση τοπικών φορέων για το Β1 στάδιο του Χωροταξικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (ΠΙΝ), δηλαδή το κρίσιμο στάδιο των εξειδικευμένων προτάσεων τροποποίησης, με τη μελετήτρια και επιβλέποντες του Υπουργείου Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ). Το χρονοδιάγραμμα δεν επέτρεψε να ανοίξουν όλα τα θέματα. Ο Σύλλογος, που θα υποβάλει την ολοκληρωμένη θεώρησή του, τόνισε (σε όσα πρόλαβαν να συζητηθούν) τα εξής:

 

(1)   Να προχωρήσουν τα επιμέρους της «Ύδρευσης Κέρκυρας» όπως προτείνει η ΔΕΥΑΚ, αλλά  να μην απεμπολήσουμε τη δέσμευση της Πολιτείας για συνολική λύση. Να ενοποιηθούν τα δίκτυα ύδρευσης (οι ανάγκες σε πόσιμο νερό έχουν υπερεκτιμηθεί). Να τροποποιηθεί η κατανομή των Ιονίων Νήσων σε 3 «Υδατικά Διαμερίσματα», με ένταξή τους σε ενιαίο Υδατικό Διαμέρισμα Νήσων (με το Β. και Ν. Αιγαίο).

 

(2)   Να κατασκευαστεί το εργοστάσιο μηχανικής διαλογής απορριμμάτων, που θα αυξήσει τους όγκους της ανακύκλωσης αποκλιμακώνοντας την κρίση στη διάθεση σκουπιδιών και την υπέρογκη επιβάρυνση του ΧΥΤΑ Τεμπλονίου. Ανεπίτρεπτο να υπάρχει ρήτρα για «τροφοδοσία» του με ελάχιστο όγκο κατ’ έτος (ο εθνικός σχεδιασμός ιεραρχεί ως πρώτο στόχο την «πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων»). Να αξιοποιηθεί κατάλληλα το σύνολο των υποδομών που έχει κατασκευαστεί στο νησί. Ο Περιφερειακός Σχεδιασμός να έχει δυναμικό (διαρκώς ελεγχόμενο) χαρακτήρα.

 

(3)   Τη σημασία του Αερολιμένα της Κέρκυρας υπογραμμίζει ο Χωροταξικός Σχεδιασμός για τον Τουρισμό της Αλβανίας. Σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο σχεδιάζει τον τουρισμό πρωτίστως στα νότια παράλια, δηλαδή στη βόρεια Κερκυραϊκή ενδοχώρα. Δεσμεύεται από συμβατικές ρήτρες να μην κατασκευάσει δεύτερο (πλην Τιράνων) διεθνή αερολιμένα και εξαρτάται για πτήσεις τσάρτερ από την Κέρκυρα.

 

(4)         Στον τομέα του Τουρισμού είμαστε ενάντιοι στην ανάπτυξη παραθεριστικής κατοικίας. Η Κέρκυρα πάσχει από υπερβάλλουσα προσφορά που εξηγεί το χαμηλό τοπικό μέρισμα στον κύκλο εργασιών ακόμη και σε χρονιές με αφίξεις-«ρεκόρ». Επιβάλλεται η εκπόνηση μελετών «φέρουσας ικανότητας» (χωρητικότητας) κατά τοπικές ενότητες. Σε ορισμένες ζώνες, όπως η πόλη, ίσως πρέπει να αυξηθούν οι κλίνες. Σε άλλες περιπτώσεις, λ.χ. αυτή του Ερημίτη, επιχειρείται η εγκατάσταση νέου τουριστικού χωριού σε ένα ισορροπημένο σύστημα – του οποίου προδιαγράφεται, έτσι, η οικονομική καταστροφή.           

 

Από τα παραλειπόμενα των χτεσινών συναντήσεων (προηγήθηκε ανάλογη σύσκεψη με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της ΠΙΝ), πρέπει εμφατικά να τονιστεί η διαφαινόμενη συναίνεση πολιτικών και τεχνοκρατών στο θέμα της αναβάθμισης της Κέρκυρας σε «πρωτεύοντα πόλο» σε εθνικό επίπεδο – διόρθωση ζωτικής σημασίας που πιεστικά αλλά και πειστικά πρότεινε ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Κέρκυρας.  

 

Για το ΔΣ

ο πρόεδρος

Αριστοτέλης Κοσκινάς

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer