You are here

Ανακοίνωση 32

Η τριχοτόμηση του ενιαίου Νησιωτικού Δήμου Κέρκυρας είναι ένα από τα λίγα σημεία στα οποία επί της ουσίας ομοφωνούν κυβέρνηση και αντιπολίτευση. Ταυτοχρόνως είναι, ατυχώς, ένα από τα πολλά σημεία στα οποία η Ελληνική Πολιτεία σπεύδει πομπωδώς να «διορθώσει» (εαυτήν!) χωρίς ίχνος τεκμηρίωσης και υποψία διαβούλευσης. Στην πράξη, δαιμονοποιώντας τον… «Καλλικράτη», το πολιτικό σύστημα συγκαλύπτει τις πραγματικές ευθύνες που του ανήκουν στο ακέραιο. Βιασύνη, «άγνοια», προχειρότητα, δεν είναι συμπτώματα θεσμικής αμεριμνησίας, αλλά εργαλεία μιας προσπάθειας εξαπάτησης.  


Η διάσπαση του ενιαίου Νησιωτικού Δήμου διασπά αρμοδιότητες που μόνο στο ενιαίο νησιωτικό επίπεδο μπορούν (και πρέπει) να ασκούνται. Λησμονείται δηλαδή ότι:

(1)   Για τη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων (αποκομιδή σκουπιδιών, ΧΥΤΑ κ.τ.τ.), προ του ενιαίου Νησιωτικού Δήμου, συστήθηκε αναγκαστικά «Διαδημοτικός Σύνδεσμος»… 

(2)   Για την πολύπαθη Ύδρευση, προ ενιαίου Νησιωτικού Δήμου, συστήθηκε αναγκαστικά «Διαδημοτικός Σύνδεσμος»…

(3)   Η Χωροταξική αναδιοργάνωση της νήσου αποτέλεσε αρμοδιότητα και στρατηγική της νησιωτικής Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης – του εδαφικού ισοδύναμου (με εξαίρεση τους Παξούς) του ενιαίου Νησιωτικού Δήμου.   

(4)  Μόνο ο ενιαίος Νησιωτικός Δήμος έχει «εδαφική» και δημοκρατική νομιμοποίηση, και το πολιτικό βάρος να χειριστεί, διαπραγματευόμενος με την κυβέρνηση, πιθανή ανεύρεση υδρογονανθράκων (πετρέλαιο, φυσικό αέριο) στη νησιωτική υφαλοκρηπίδα.

 

Το Σύνταγμα ορίζει ότι «η διοικητική διαίρεση της χώρας διαμορφώνεται με βάση τις γεωοικονομικές, κοινωνικές και συγκοινωνιακές συνθήκες», προσθέτοντας ότι οι νομοθέτες οφείλουν «να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών… περιοχών» (Άρθρο 101, παρ. 2, 4). Η νησιωτικότητα προκαθορίζει άλλωστε τις «συγκοινωνιακές» και «γεωοικονομικές» συνθήκες. Η διάσπαση σημαίνει ότι η νήσος Κέρκυρα δεν συνιστά πια, σε κανένα διοικητικό επίπεδο, ενιαία διοικητική οντότηταΗ δε δημοκρατική «ετυμηγορία» των Κερκυραίων για την αυτοδιοίκησή τους στο σύνολό τους παύει να έχει αποφασιστική ισχύ, αφού τον αιρετό Αντιπεριφερειάρχη τον καθορίζει η έκβαση των εκλογών στο σύνολο των Ιονίων Νήσων, έστω κι αν η πλειοψηφία των Κερκυραίων ψηφίσει διαφορετικά.

 

         Ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Κέρκυρας αδυνατεί να παρακολουθήσει αυτές τις λογικέςΟ Σύλλογός μας ιδρύθηκε προ 32 ετών και λειτούργησε πάντοτε μεριμνώντας για την ολότητα των Κερκυραίων. Πεδίο δράσης μας ήταν εξαρχής το σύνολο του «Κερκυραϊκού Αρχιπελάγους» που ενοποιεί την Κέρκυρα με τα Διαπόντια, και τους Παξούς. Η περίπτωσή μας είναι συνήθης και ενδεικτική. Μια έρευνα στο σχετικό βιβλίο του Πρωτοδικείου δείχνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κερκυραϊκών σωματείων προσδιορίζουν αυτόνομα ως πεδίο ενδιαφέροντός τους το σύνολο του νησιού, ή μικρότερες τοπικές συνιστώσες (χωριό, συνοικία) – αγνοώντας παντελώς σχήματα όπως οι «Καποδιστριακοί» ή οι προωθούμενοι μετα-καλλικράτειοι δήμοι.

 

Η Γεωγραφία κατέστησε την Κέρκυρα νησί. Αδιαίρετη εσωτερικά νησιωτική οντότητα. Είναι απόλυτα λογικό η Κέρκυρα να έχει μία, ενιαία αυτοδιοίκηση. Είναι απόλυτα παράλογο οτιδήποτε άλλο. Και απόλυτα ύποπτο.              

 

Για το ΔΣ

ο πρόεδρος

Αριστοτέλης Κοσκινάς

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer